Loading

Dr.Öğr.Üyesi

Kübra CEVHERLİ

İlahiyat Fakültesi

Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü

İletişim

kcevherli@sakarya.edu.tr

+90 (264) 295 54 54

1.2-ESCI VE/VEYA SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Cevherli, K; - Education from the Constitution to the Republic (1876-1923). - SAKARYA UNIVERSITESI ILAHIYAT FAKULTESI DERGISI-JOURNAL OF SAKARYA UNIVERSITY FACULTY OF THEOLOGY - Vol.24 - pp.274 - ISSN : 2146-9806 - JUN 2022 - Turkish - Book Review - 2022 - WOS:000813159700013
1.3-ÜAK VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SENATOSU TARAFINDAN BELİRLENEN ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDE TARANAN DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ VEYA ULAKBİM, TR-DİZİN TARAFINDAN TARANAN ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Cevherli̇, K. - Alev Duran. Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim (1876-1923). İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2018, 106 s. - Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - pp.275 - ISSN : 2146-9806 - DOI : 10.17335/sakaifd.1108053 - tur - paper - 2022 - TRDizin
2 Cevherli̇, K., Cebeci̇, S., Doğruyol, F., Çakmaktaş, B., Özli̇, Z. - DİNİ GRUPLARIN BİREY VE TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - Türkiye din eğitimi araştırmaları - pp.69 - ISSN : 2149-9845 - tur - paper - 2019 - TRDizin
3 İnce, A., Cevherli̇, K. - DEZAVANTAJLILIĞIN GİDERİLMESİNDE KUR’ÂN KURSLARININ ROLÜ: SAKARYA’DAKİ KADINLAR ÖRNEĞİ - Diyanet İlmi Dergi - pp.495 - ISSN : 1300-8498 - tur - paper - 2019 - TRDizin
4 Suat CEBECİ, Kübra CEVHERLİ, Feyza DOĞRUYOL, Büşra ÇAKMAKTAŞ, Zehra ÖZLİ - Dini Grupların Birey ve Toplum Üzerindeki Etkileri: İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma - Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi - Vol.9 - pp.69 - ISSN : 2149-9845 - 2019
5 Suat CEBECİ, Büşra ÇAKMAKTAŞ, Feyza DOĞRUYOL, Kübra CEVHERLİ - İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Dini Grup Algıları - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - Vol.15 - pp.: 88-113 - ISSN : 2147-2823 - DOI : https://doi.org/10.32950/rteuifd.552152 - 2019
6 Kübra Cevherli - OKUL ÖNCESİ DEĞERLER EĞİTİMDE YENİ BİR MODEL ARAYIŞI: BOĞAZİÇİ EĞİTİM MODELİ - Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi - Vol.11 - ISSN : 1307-9581 - 2018
7 Feyza CEVHERLİ, Kübra CEVHERLİ, Büşra ÇAKMAKTAŞ - Bir Toplumsal Dayanışma Kurumu Olarak Ahîliğin İş Ahlâkına Dair İlkeleri ve Ekonomik Hayata Katkıları - Journal of Current Researches on Social Sciences - Vol.7 - pp.307-322 - ISSN : 2547-9644 - 2017
8 RECEP KAYMAKCAN; HASAN MEYDAN; ADNAN TELLİ; KÜBRA CEVHERLİ; - İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMININ VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE OLGUSAL BİR ARAŞTIRMA - Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - Vol.13 (26) - pp.43-62 - ISSN : 1303-7757 - DOI : http://dx.doi.org/10.14395/jdiv121 - 2014
9 RECEP KAYMAKCAN; HASAN MEYDAN; ADNAN TELLİ; KÜBRA CEVHERLİ - Paydaşlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama  (İLİTAM) Programının Değerlendirilmesi - DEĞERLER EĞİTİMİ DERGİSİ - Vol.11 / 26 - pp.71-110 - ISSN : 1303-880X - 2013
1.4-DİĞER ULUSLARARASI HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ BİLİMSEL/SANATSAL MAKALE :
1 Abdullah İNCE, Kübra CEVHERLİ - DEZAVANTAJLILIĞIN GİDERİLMESİNDE KUR’ÂN KURSLARININ ROLÜ: SAKARYA’DAKİ KADINLAR ÖRNEĞİ - Diyanet İlmî Dergi - Vol.55 (2) - pp.495-524 - ISSN : 1300-8498 - 2019
7.2-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Kübra CEVHERLİ, Feyza CEVHERLİ, Bünyamin KAYALI - Osmanlı Ekonomisinin Düzenleyicilerinden Biri Olarak Esnaf Teşkilatları ve Üzerindeki İslami Etkiler - 2018
2 Kübra CEVHERLİ, Ayşe ŞENTEPE - İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM ALIŞKANLIKLARI - 2016
3 METİN AYDIN; KÜBRA CEVHERLİ; - Platon'un İdeal Devletinde Öğretenler Sınıfı Olarak Filozofların Eğitimi - 2014
4 KÜBRA CEVHERLİ; - Türkiye'de Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitiminde Yeni Bir Ufuk - 2013
7.3-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Kübra CEVHERLİ - Dezavantajlılığın Çözümünde Dini Bilginin Fonksiyonları: Yetişkin Kadınlar Örneği - 2018
2 Kübra CEVHERLİ - Remembering Zaganos Pasha from Byzantine Sources: Was Ottoman Devshirme System for Embracing the ‘Other’ or not?” - 2018
3 Yrd. Doç. Dr. Mahmut ZENGİN Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ - Osmanlı Medrese Sisteminde Eğitim-Öğretim Kadrosu Üzerine Bir Değerlendirme - 2017
3.2-ULUSLARARASI YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAP (BİLİMSEL VEYA DERS KİTABI) :
1 Kübra CEVHERLİ - Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e Eğitim -Kurumlar, Tartışmalar, Gelişmeler- - Eski Yeni Yayınları - 2022
3.4-ULUSLARARASI YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 Kübra CEVHERLİ - "MARİA MONTESSORİ’YE GÖRE OKUL ÖNCESİ DİN EĞİTİMİ" Erken Çocuklukta Dini Ahlaki Gelişim ve Öğrenme - Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları - pp.239 -269 - 2023
2 Kübra CEVHERLİ - "Estonya'da Okullarda Din Eğitimi" Kuzey ve Doğu Avrupa’da Okullarda Din Eğitimi - Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları - 2023
3 Kübra CEVHERLİ- Yusuf Asım SÖYLEMEZ - "Romanya’da Okullarda Din Eğitimi" Balkanlar'da Okullarda Din Eğitimi - Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları - 2023
3.5-ULUSAL YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAP (BİLİMSEL VEYA DERS KİTABI) :
1 İNCE ABDULLAH, CEVHERLİ KÜBRA, ATİLA DEMİR SEVİM, DERİN SÜMEYYE, AKYÜZ İSMAİL, BEŞEL FURKAN - Sakarya Gençlik Profili Çalıştay Raporu - 2022
2 Kübra CEVHERLİ - Sosyo-Psikolojik Boyutuyla Kur’an Kursları ve Dezavantajlı Kadınlar - İlâhiyat Yayınları - 2019
3.8-KİTAP BÖLÜM ÇEVİRİSİ :
1 Mahmut ZENGİN, Kübra CEVHERLİ - Osmanlı Medreseleri: Eğitim, Yönetim ve Finans - Mahya Yayıncılık - pp.209-232 - 2018
2.13 B-BAŞARIYLA TAMAMLANAN YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TARAFINDAN DESTEKLENMİŞ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİNDE (YALNIZCA AR-GE NİTELİĞİNDEKİ PROJELER) ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Abdullah İnce, İsmail Akyüz, Habib Kartaloğlu, Ayşe Şentepe, Kübra Cevherli, Abdülmuttalip Baycar, Esra Atmaca - 116K865 - 2018
2 Suat Cebeci, Büşra Çakmaktaş, Feyza Doğruyol, Zehra Özli - 3014398 - 2018
3 Feyza Doğruyol, Büşra Çakmaktaş, Ravza Aydın, Metin Aydın - 2530228 - 2016
4 Recep KAYMAKCAN,Adnan TELLİ,Kübra CEVHERLİ,Hasan MEYDAN - öğrenci ve öğretim Elemanlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Program Algısı - Vol.10000 - 5 - 2012-04-00-2012 - 2012 - SAU-BAP -2012-04-00-002
9.5-ESCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE BAŞ EDİTÖRLÜK DIŞINDAKİ DİĞEREDİTÖRLÜKLER :
1 Osmanlı Medreseleri:Eğitim, Yönetim ve Finans, İstanbul: Mahya Yayınları - 2018
9.7-ALANINDA ULUSLARARASI YAYIMLANAN KİTAP EDİTÖRLÜĞÜ :
1 Aydın, F.; Zengin, M.; Cevherli, K.; Kaymaz, Y. Osmanlı Medreseleri: Eğitim, Yönetim ve Finans. İstanbul: Mahya Yayınları - 2018
10.3-ALANINDA YURTİÇİ KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDAN ALINAN BİLİM/SANAT/TASARIM ÖDÜLÜ :
1 Yüksek Lisans Başarı Ödülü - Sakarya Üniversitesi - 2014
2 TÜBİTAK -
13.5-EĞİTİM BİLGİLERİ :
1 - - Anadolu Üniversitesi - Açıköğretim Fakültesi - Lisans - 2017
2 Okul Öncesinde Değerler Eğitimi: Boğaziçi Eğitim Modeli - Sakarya Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Yüksek Lisans - 2014
3 - - Sakarya Üniversitesi - İlahiyat Fakültesi - Lisans - 2011
14.3-ULUSAL AKADEMİK ORGANİZASYON (KONGRE, SEMPOZYUM, YARIŞMA, PANEL VB. SANAT VE TASARIM ETKİNLİKLERİ, SPORTİF ORGANİZASYONLAR) YÜRÜTME/DÜZENLEME KURULUNDA YER ALMAK :
1 7. ULUSLARARASI DİN GÖREVLİLERİ SEMPOZYUMU (Gençliğin Gelişimi ve Problemleri Karşısında Din Görevlileri) - 2016
14.4-ULUSLARARASI SPORDA HAKEMLİK, ANTRENÖRLÜK, İDARECİLİK, MENTOR, KONDİSYONER, FİZYOTERAPİST, SPOR HEKİMİ VB. GÖREV YAPMAK :
1 KÜBRA CEVHERLİ; - Kriz ve Kritik Konferansları IV: Üniversitenin Kriz ve Kritiği, Düzenleme Kurulu - 2013
2 KÜBRA CEVHERLİ; -  Kriz ve Kritik Konferansları V: Gezi, Kriz ve Kritik, Düzenleme Kurulu - 2013
3 KÜBRA CEVHERLİ; - Kriz ve Kritik Konferansları III: Kadın, Kriz ve Kritik, Düzenleme Kurulu - 2012
KİTAPLAR
Sakarya Gençlik Profili Çalıştay Raporu
Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e Eğitim-Kurumlar, Tartışmalar, Gelişmeler-
TÜİK Gençlik İstatistikleri Analizi 2020
Osmanlı Medreseleri: Eğitim, Yönetim ve Finans
Sosyo-Psikolojik Boyutuyla Kur’an Kursları ve Dezavantajlı Kadınlar
Osmanlı Medreseleri: Eğitim, Yönetim ve Finans
MAKALELER
Alev Duran. Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim (1876-1923)
DEZAVANTAJLILIĞIN GİDERİLMESİNDE KUR’ÂN KURSLARININ ROLÜ: SAKARYA’DAKİ KADINLAR ÖRNEĞİ
İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Dini Grup Algıları
Dini grupların birey ve toplum üzerindeki etkileri: İlahiyat fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma
OKUL ÖNCESİ DEĞERLER EĞİTİMDE YENİ BİR MODEL ARAYIŞI: BOĞAZİÇİ EĞİTİM MODELİ
Bir Toplumsal Dayanışma Kurumu Olarak Ahîliğin İş Ahlâkına Dair İlkeleri ve Ekonomik Hayata Katkıları
ARAŞTIRMA PROJELERİ
Sakarya Gençlik Profili, Gençliğin Beklentileri ve Gençlik Hizmetlerinin Geliştirilmesi
Türkiye’de İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Dini Grup Değerlendirmesi
Kur’an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları ve Çözüm Önerileri
Türkiye’de İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Dini Grup Değerlendirmesi
Kur’an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri
4 4 4 UYGULAMASININ İMAM HATİP OKULLARI ÜZERİNE ETKİSİ VE DURUM TESPİTİ
Öğrenci ve Öğretim Elemanlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Program Algısı
EDİTÖRLÜK VE HAKEMLİK
ULUSLARASI GENÇLİK ARAŞTIRMALARI SEMPOZYUMU 2022 TAM METİN KİTABI
Osmanlı Medreseleri: Eğitim, Yönetim, Finans
Osmanlı Medreseleri: Eğitim, Yönetim ve Fİnans
Osmanlı Medreseleri:Eğitim, Yönetim ve Finans
Gençliğin Gelişimi veProblemleri KarşısındaDin Görevlileri 7 Uluslararası Din Görevlileri SempozyumuBildirileri Kitabı Sakarya 2016
BİLDİRİLER
Family Participation in the Preschool Program: An Analyzing of “Religious Knowledge Lesson” in 4-6 Age Group Quran Courses organized by the Presidency of Religious Affairs
Remembering Zaganos Pasha from Byzantine Sources: Was Ottoman Devshirme System for Embracing the ‘Other’ or not?”
Dezavantajlılığın Çözümünde Dini Bilginin Fonksiyonları: Yetişkin Kadınlar Örneği
Osmanlı Ekonomisinin Düzenleyicilerinden Biri Olarak Esnaf Teşkilatları ve Üzerindeki İslami Etkiler
Dezavantajlılığın Çözümünde Dinî BilgininFonksiyonları: Yetişkin Kadınlar Örneği
Osmanlı Medrese Sisteminde Eğitim-Öğretim Kadrosu Üzerine Bir Araştırma
Osmanlı Medrese Sisteminde Eğitim-Öğretim Kadrosu Üzerine Bir Değerlendirme
Osmanlı Medrese Sisteminde Eğitim Öğretim Kadrosu Üzerine Bir Değerlendirme
İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM ALIŞKANLIKLARI
Platon’un İdeal Devletinde Öğretenler Sınıfı Olarak Filozofların Eğitimi
Türkiye’de Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitiminde Yeni Bir Ufuk
ÖDÜL
En İyi Yüksek Lisans Tezi Ödülü